gatalgatal

Daisypath Anniversary tickers

Ahad, 8 Januari 2012

. . . . mutiara kata !

assalamualaikum !

selamat petang, hari neh eyna bosan . takde nak buat ape . so eyna pun search ayat romantis . eyna sje jea , nak tawu maksud sebena ape itu CINTA . mase eyna mencari , eyna t'jmpe mutiara cinta . yg di berikan tajuk " MADAH CINTA " . eyna belom sempat bace habis lagi . tapy lebih baek lh eyna share kt blog . eyna suke share bnde-2 cam neh . sbb sharing is caring . kalau share , org laen pun dpt bace jugk . oke korg bace lh ea .


Mutiara Kata :: Madah Cinta 

cinta itu misteri . Tidak berbentuk tapi di cari , tidak bernyawa tapi hidup , tidak tajam tapi mampu melukai , tidak mekar tapi mewangi . 


cinta bukan sekuntum bunga , mekarnya tak lame , tapi layunya tiada makna. cinta sejati mekar selamanya .

cinta tidak berupa tatapan satu same lain , tetapi memandang ke luar ke arah yang same .

setiap orang punya rase cinta. tapi tak semua orang dapat merasai cinta. setiap orang pernah bercinta tapi tak semua mampu mengecapi bahagia .


Jika kita kehilangan cinta , pasti ade alasan di sebaliknya . alasan yang kadang-2 sukar untuk dimengertikan . namun percayalah bawah ketika DIA mengambil sesuatu , telah DIA persiapkan . dan lebih baik untuk diberikan .
sangatlh menyakitkan menyintai seseorang ,tetapi tidak dicintai oleh nya. tetapi lebih indah adalah menyayanginya tanpa mengharapkan sesuatu perasaan ape pun dari nya .

kebahagian ade untuk meraka yg menangis , mereka yg di sakiti , mereka yg telah mencari dan telah mencuba kerana mereka lah yang biase menghargai betapa penting nya orang yang telah menyentuh kehidupan mereka.

cinta itu jelas indah walaupun di sisi lain juga menyakitkan. kerana itu kita harus belajar menikmati sisi keindahannya.

cinta adalah ketika kamu menitikkan air mata , tetapi masih perduli terhadapnya  .

cinta adalah ketika dia tidak mempedulikanmu , kamu masih menunggunya dengan setia .

cinta adalah ketika dia mulai mecintai orang lain dan kamu masih boleh tersenyum sambil berkata " aku turut bahagia untukmu " .

mungkin benar tatatkala kita kehilangan baru lh kita menyedari nya . mungkin benar saat kita terluka barulah kita mengerti .mungkin benar saat kita rasakan rindu yang sangat dalam barulah kita tahu seberapa besar makna dan erti seseorang bagi kita .

 cinta ! jika anda memilikinya , anda tidak memerlukan sesuatu pun yang lain . dan jika anda tidak memiliknya  ,apa pun yang lain yang anda miliki tidak banyak bererti.

cinta itu aneh , sukar untuk ditafsirkan. datang nya dengan sendiri bukan paksaan ,perginya pula tanpa kerelaan. cinta itu pernah mesra dengan kasih sayang , ianya perlu di belai dengan kelembutan bagi menyerikan lagi keindahan . kekasaran boleh mencipta sebuah perpisahan .

sekian .

terima kasih kerana sudi bace .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

together

together
ecam eyna

Followers