gatalgatal

Daisypath Anniversary tickers

Rabu, 16 Mac 2011

aku takut kepade mu ya allah ..

sepanjang hidup.. kita sering melakukan kesilapan.. setiap hari diri ini ketakutan mengenangkn kesalhan dan dosa yang sudah d lakukan sepanjang khdupan ini.. apakah diri ini sudah bersdia untuk menemui mu ya allah?? apakah bekalan yang hendak ku bawa untuk menemuinya nanti.. ya allah.. betapa takutnya aku pada nya yang agong.. xdpat aku bayangkan mcm mana keadaan aku nanti.. sekarang sudah banyak kejadian2 yang mengintai menjelang kiamat.. tanda2 kcil sudah kelihtan.. bgaimana nanti??? apabila tanda2 besar keluar nanti.?? apakah kita sudah bersedia?? mashyaallah.. sungguh besar ketkutan yang ku alami ini.. jika aku boleh putarkn masa. aku mahu perbtulkan ksilapan ku dahulu.. tpi aku tahu.. yang suma itu musthil.. tpi d sisi allah xda yang musthil kan.. itulah kata2 yang pling ku takut kn.. xda apa2 yang mustahil d sisi allah.. ya allah aku benar2 ketakutan meghdap mu ya allah.. apakah yang akan terjdi pada aku, ibuku, keluargaku, saudara2ku, saudari2 ku, muslim dan muslimah, yang mseh kcil, ibu2 yang sarat mengandung, yang lalai. yang sibuk dgan dunia, yang sombong, yang angkuh, yang derhaka pada ibubapa nya, yang melakukan zina, yang terlibat dlam rasuah dan riba. yang mengandung anak luar nikah???????????? apa kah yang akan terjdi pada kami ya allah.. ya allah kami gagal menuruti perintahmu ya allah.. kami ni lalai d muka bumi mu ini ya allah.. kami sombong. kami angkuh, kami jahil, kami kejam, kami yang melakukan kesilpan.. solat kami lupakan.. sedangkn itu tiang agama.. ya allah.. kami angkuh.. kami xmhu sujut pada mu.. sedangkan kami ini adelah hmba mu.. adekah ini tanda2 masa kami untuk d pagel pulang untuk meghdapmu sudah hampir?? sesugguhnya kami ini hamba yang lalai dalam menunaikan perintahmu..ya allah ampun kan dosa2 kami sejak kecil sampai dewasa kini ya allah ...kami sedar semua ini hanye pinjaman semate mate ...sedarkanlah kami semua ya allah .. aku tahu pintu taubat masih tebuka selagi kiamat belum tiba ... berikan lah kami kesempatan ya allah ...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

together

together
ecam eyna

Followers